Дисперсія світла. Спектральний склад природного світла. Кольори




Повторимо матеріал який ми вивчали на попередніх уроках за допомогою
 
Потренуйтеся за допомогою тестів. Перейти до тестів можна натиснувши !ТУТ!


Світло завжди зачаровувало людину і в той же час здавалося їй нерозгаданою загадкою. Ніщо в природі не було таким загадковим, жодний свій секрет природа не зберігала так старанно, як секрет про те, що ж являє собою світло насправді. Ось чому у фізиці його часто називають «найтемнішою плямою». На нашому уроці ми продовжимо розкривати таємниці світла. На даному уроці ми введемо нове поняття дисперсії світла, розглянемо спектральний склад білого світла, а також з’ясуємо, чому ж світ навколо нас кольоровий.

Сьогодні ми вивчимо «Дисперсія світла. Спектральний склад природного світла. Кольори»

Відкрийте підручник   § 13
Допоможе нам знайти відповідь на поставлені питання подорож у далеке минуле 1666 рік.  Англія. Випускник Кембриджського  університету Ісак Ньютон вперше проводить дослід по розкладанню білого світла в спектр Для цього він зробив маленький отвір у віконниці. Під вузький пучок світла підставив трикутну скляну призму. У ній пучок світла  заломився, і на протилежній стіні з'явилася красива кольорова смуга, яку Ньютон і назвав спектром.
Перегляньте відео з дослідом та законспектуйте основне


Спектр – різнокольорова смуга.       

Біле світло є складеним,  воно  є сумішшю всіх кольорів веселки.

Промені різних кольорів заломлюються в склі по-різному і мають різні показники заломлення.
Дисперсія світла – це явище розкладання білого світла в спектр, в залежності показника заломлення світла від кольору.

Давайте пограємо в гру, пишемо у групі відповіді 
(наприклад 1 – так;  2 – ні;   і так далі).

Гра " Так - ні"
1.  У спектрі за  зеленим  кольором розміщений червоний.
2.Зелений огірок відбиває зелене світло.
3.Червоний світлофільтр  пропускає  зелені промені
4.Веселка- оптичне явище , пов'язане  із заломленням світла
5.Спектр- це явище розкладання світла на кольори
6.У небі одночасно   ми можемо бачити  декілька веселок
7.Після дощу о 12годині дня  діти  побачили веселку
8. Пройшовши через призму , червоні промені заломлюються більше ніж зелені
9.Біла хустка  відбиває  всі кольори, а чорна –  поглинає 

Домашнє завдання
Опрацювати § 13
Вправа 13 № 1-2
Що ж ви  дізнались на уроці пишіть у Viber-групі.

Карантин це не канікули тому виконуємо домашні завдання вчасно і надсилаємо на перевірку.


Немає коментарів:

Дописати коментар