Повторимо
матеріал який ми вивчали на попередніх уроках за допомогою
Світло завжди
зачаровувало людину і в той же час здавалося їй нерозгаданою загадкою. Ніщо в природі
не було таким загадковим, жодний свій секрет природа не зберігала так старанно,
як секрет про те, що ж являє собою світло насправді. Ось чому у фізиці його
часто називають «найтемнішою плямою». На нашому уроці ми продовжимо розкривати
таємниці світла. На даному уроці ми введемо нове поняття дисперсії світла,
розглянемо спектральний склад білого світла, а також з’ясуємо, чому ж світ
навколо нас кольоровий.
Сьогодні ми вивчимо «Дисперсія світла. Спектральний
склад природного світла. Кольори»
Відкрийте
підручник § 13
Допоможе нам знайти
відповідь на поставлені питання подорож у далеке минуле 1666 рік. Англія. Випускник Кембриджського університету Ісак Ньютон вперше проводить
дослід по розкладанню білого світла в спектр Для цього він зробив маленький
отвір у віконниці. Під вузький пучок світла підставив трикутну скляну призму. У
ній пучок світла заломився, і на
протилежній стіні з'явилася красива кольорова смуга, яку Ньютон і назвав
спектром.
Перегляньте відео з
дослідом та законспектуйте основне
Спектр – різнокольорова смуга.
Біле
світло є складеним, воно є сумішшю всіх кольорів веселки.
Промені різних кольорів заломлюються в склі по-різному
і мають різні показники заломлення.
Дисперсія світла – це явище розкладання білого світла в спектр, в залежності
показника заломлення світла від кольору.
Давайте пограємо в гру,
пишемо у групі відповіді
(наприклад 1 – так; 2 – ні; і так далі).
Гра " Так -
ні"
1. У спектрі за
зеленим кольором розміщений
червоний.
2.Зелений
огірок відбиває зелене світло.
3.Червоний
світлофільтр пропускає зелені промені
4.Веселка-
оптичне явище , пов'язане із заломленням
світла
5.Спектр- це
явище розкладання світла на кольори
6.У небі
одночасно ми можемо бачити декілька веселок
7.Після дощу о
12годині дня діти побачили веселку
8. Пройшовши
через призму , червоні промені заломлюються більше ніж зелені
9.Біла
хустка відбиває всі кольори, а чорна – поглинає
Домашнє завдання
Опрацювати § 13
Вправа 13 № 1-2
Що ж ви дізнались
на уроці пишіть у Viber-групі.
Карантин це
не канікули тому виконуємо домашні завдання вчасно і надсилаємо на перевірку.
Немає коментарів:
Дописати коментар