Уявіть і пригадайте різні явища природи.
Оберіть, яке явище відповідає вашому настрою і самопочуттю на початку уроку.
Сьогодні наш урок пов'язаний з поняттями з фізики, пропоную вам пригадати все, що ви пов’язуєте зі словом «фізика».
Отже, як ми бачимо, в нашому житті фізика є невід’ємною частиною існування та розвитку. А, чи завжди прогрес у науці несе тільки позитив для людини або природи?Формування особистої безпеки у людини в повсякденному житті відбувається паралельно з формуванням її свідомості на відміну від інших представників тваринного світу, в яких інстинкт самозбереження генетично детермінований. У процесі еволюції людина втратила підсвідоме відчуття небезпеки. Мало того, у процесі свого розвитку людина створила широкий спектр загроз власному життю і здоров’ю, які не властиві первісному природному оточенню, і щоб запобігти цим загрозам, людині потрібний певний комплекс знань. Щомиті на Землі від впроваджених технологій гине безліч людей. З року в рік кількість загиблих збільшується, проте незважаючи на ці вражаючі втрати людство не обмежується у своїх нескінченних бажаннях будь-що задовольнити свої власні амбіції і зростаючі потреби. Людство зобов’язане врешті збагнути, що багато чого з досягнутого не виправдовується ані щодо достатності, ані щодо доцільності.
Отже, тема нашого уроку
«Фізика і проблеми безпеки життєдіяльності людини».
Сьогодні ви дізнаєтесь про фізичні параметри (рівні)
фізичних форм забрудненості довкілля (механічної, шумової, електромагнітної,
радіаційної); механізми впливу сонячного випромінювання на життєдіяльність
організмів, механізми йонізаційного впливу на них, електромагнітного смогу й
радіоактивного випромінювання; екологічну виваженість використання фізичного
знання в суспільному розвитку людства, вплив досягнень сучасної фізики на стан
та майбутнє існування життя на Землі; навчитеся визначати фізичні параметри
безпечної життєдіяльності людини за довідниковими джерелами та встановлювати
причинно-наслідкові зв’язки у взаємодії людини, суспільства і природи.
«Як пов’язанні знання з фізики й безпека життєдіяльності людини?»
З одного боку, досягнення фізики визначають її вагомий вплив не лише на розвиток техніки і технологій, ай на розвиток усього суспільного життя. З іншого боку, необдумані дії людини, озброєної досягненнями науки і техніки призводять до безповоротних і часто руйнівних наслідків для природи та самої людини. Але не менш небезпечним є незнання законів фізики! Вивчаючи фізику впродовж трьох років, ми неодноразово звертали увагу на те, як знання фізики допомагають діяти в тій чи іншій ситуації, що загрожує життю людини.
Пригадаймо деякі з них. Розгляньте малюнки. Укажіть, знання яких фізичних явищ і процесів необхідно враховувати в тій чи іншій ситуації.
Немає коментарів:
Дописати коментар